top of page
  • תמונת הסופר/תשירלי בנטואיץ

שיטות תרופתיות לזירוז והשראת לידה

בלון- צינורית המוחדרת לצוואר הרחם ומתנפחת לבלון היוצר לחץ מכני הגורם להרחבת צוואר הרחם והפרשת פרוסטגלנדין (משריר הרחם ורקמות סמוכות) הגורם לצירים ומרכך את צוואר הרחם ומקל את פתיחתו.


פקיעה מלאכותית של מי השפיר- מתבצעת ע"י החדרת מכשיר דמוי מסרגה מפלסטיק עם וו דרך הנרתיק וקריעת הקרומים העוטפים את שק ההיריון. בעקבות פעולה זו מוגברת הפרשת פרוסטגלנדינים ומתחזקים הצירים. פקיעה מוקדמת מדי, כאשר הרחם אינו בתהליך לידה, עלולה לגרור צורך בשימוש במכווצים.


סטריפינג- הפרדת קרומי השפיר מהחלק התחתון של הרחם, פעולה המגרה את הבלוטות הנמצאות בצוואר הרחם לייצר פרוסטגלנדינים המרככים את צוואר הרחם ומעודדים את הצירים. פעולה זו עשויה להיות כרוכה באי נוחות ליולדת ואף בדימום קל והיא מתבצעת ע"י הגניקולוג או מיילדת.


פיטוצין- חומר המחקה את פעולת הורמון האוקסיטוצין המופרש מבלוטת יותרת המוח. ניתן דרך הווריד כאשר צוואר הרחם מרוכך וקצר. הפטוצין גורם לצירים תכופים וארוכים יותר מאשר הצירים בהתפתחות לידה ספונטנית.


פרוסטגלנדינים- זהו חומר שקיים בנוזל הזרע, ברירית הרחם ועשוי לגרום לריכוך צוואר הרחם ולהתפתחות צירים יעילים בתוך שעות ספורות.

ניתן להחדיר לנרתיק קרוב לצוואר הרחם בנר/ג'ל.

ניתן לחזור על הפעולה כל 6 שעות.

לא תמיד אפקטיבי.

131 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיכוך כאבים בחדר הלידה עם תרופות

השיטות השונות לשיכוך כאבי הלידה כוללות טיפול תרופתי, טבעי וגם פסיכולוגי. לפני שבוחרים את שיטת שיכוך הכאב המתאימה כדאי לדעת מהם יתרונותיה, חסרונותיה וסיכוניה של כל שיטה. בחינת היעילות, פשטות השימוש ומי

שיטות טבעיות לזירוז צירים

תחנת הליכה עם סיבובי אגן - תחנה העוזרת לזירוז לידה. תחנה זו מומלצת במצבים שהתאריך המשוער עבר ויש כבר לחץ לזירוז תרופתי או לאחר הגעה לבי"ח כשעוד אין פתיחה מספקת, והמיילדת שולחת את היולדת להסתובב ולחזור

עיסוי פירינאום - החיץ

עיסוי זה מאפשר לך להכין את אזור הפרינאום לקראת הלידה. הפרינאום הוא האזור שבין פתח הנרתיק (וגינה) לבין פי הטבעת (רקטום). עיסוי הפרינאום היא טכניקה איטית ועדינה המותחת את העור שמסביב לנרתיק. בזמן יציאת

bottom of page