top of page
  • תמונת הסופר/תשירלי בנטואיץ

עיסוי פירינאום - החיץ

עיסוי זה מאפשר לך להכין את אזור הפרינאום לקראת הלידה. הפרינאום הוא האזור שבין פתח הנרתיק (וגינה) לבין פי הטבעת (רקטום). עיסוי הפרינאום היא טכניקה איטית ועדינה המותחת את העור שמסביב לנרתיק. בזמן יציאת ראש העובר קיימת סבירות מסוימת שייווצרו קרעים באזור זה. כדי להקטין את סיכויי הקרעים ולהפחית את הצורך בביצוע חתך, יש להגמיש את האזור החל משבוע 34. בזמן העיסוי מקדי את חשיבתך לאזור הנרתיק, אשר בדרך כלל סובל מ"הזנחה" בחיי היום יום. מיקוד החשיבה באזור יעזור לך להתמקד בו בלידה. בתחילה יש להיעזר במראה ולהכיר את האזור מקרוב.

מלאי קערת מים קטנה במים רותחים (כזו שקוטרה קטן וניתן להעמידה בקרקעית האסלה). שימי ענף רוזמרין טרי (בעל ריח נפלא ותכונות ריכוך). הניחי את הקערה בתחתית האסלה ושבי על האסלה, עד שהאדים מתקררים. עדיף פעם ביום.

עדיף שבן הזוג יבצע את העיסוי. אם זה לא מתאפשר, הינך יכולה בעצמך.

מצאי תנוחה נוחה- כזו שמאפשרת לך להישען בנוחיות על הגב ולפסק רגליים.

מרח/י את האצבעות והאזור בשמן שקדים או בתערובת מיוחדת אחרת. אם את מעסה את עצמך מרחי בעיקר את אגודליך. על בן הזוג למרוח את האצבע והאמה.

החדירי את האגודלים לנרתיק בעומק של 3-4 ס"מ. מתחי את העור כלפי מטה ולצדדים, עד אשר תרגישי מתיחה צורבת של העור. כשבן הזוג מעסה התנועה דומה לתנועת ניצוח תזמורת- האצבעות המוחדרות יורדות למטה, פותחות לצדדים וחוזרות למרכז ומעלה.

כשמרגישים תחושה צורבת ומתוחה, להחזיק את הלחץ בערך 2 דקות עד שנדמה שהאזור משתתק ולא מרגישים כ"כ את התחושות הנ"ל.

החל משבוע 34 להריון מומלץ לבצע את העיסוי מדי יום (לפחות 3 פעמים בשבוע). כעבור שבוע תחושי כי המקום התרחב וגמיש יותר.ניתן להחליף את העיסוי הידני ע"י שימוש "באפינו"- מומלץ משבוע 36.

בזמן העיסוי:

עמעמי את האור ליצירת אוירה אינטימית.

היעזרי במוסיקה נעימה ומרגיעה.

תרגלי נשימות צירים מספר 1 ו-2.

כל אלה מסייעים לתחושת הרפיה שהינה חשובה מאוד במהלך העיסוי.

משך זמן העיסוי גדל בהדרגה :

ביום הראשון - סט אחד של דקה. ביום השני - שני סטים של דקה. ביום השלישי - שלושה סטים של דקה.

כך נגדיל את זמן העיסוי, כל יום בדקה נוספת, עד שנגיע לזמן מקסימלי של עשרה סטים בני דקה.

אזהרה: אין לבצע עיסוי פרינאום אם הנך סובלת מהרפס אקטיבי באזור הנרתיק.יש להימנע מהחדרת האצבעות לפתח צינור השתן.

255 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיכוך כאבים בחדר הלידה עם תרופות

השיטות השונות לשיכוך כאבי הלידה כוללות טיפול תרופתי, טבעי וגם פסיכולוגי. לפני שבוחרים את שיטת שיכוך הכאב המתאימה כדאי לדעת מהם יתרונותיה, חסרונותיה וסיכוניה של כל שיטה. בחינת היעילות, פשטות השימוש ומי

שיטות תרופתיות לזירוז והשראת לידה

בלון- צינורית המוחדרת לצוואר הרחם ומתנפחת לבלון היוצר לחץ מכני הגורם להרחבת צוואר הרחם והפרשת פרוסטגלנדין (משריר הרחם ורקמות סמוכות) הגורם לצירים ומרכך את צוואר הרחם ומקל את פתיחתו. פקיעה מלאכותית של

שיטות טבעיות לזירוז צירים

תחנת הליכה עם סיבובי אגן - תחנה העוזרת לזירוז לידה. תחנה זו מומלצת במצבים שהתאריך המשוער עבר ויש כבר לחץ לזירוז תרופתי או לאחר הגעה לבי"ח כשעוד אין פתיחה מספקת, והמיילדת שולחת את היולדת להסתובב ולחזור

bottom of page